Inskolning dag 1

Idag var det då dags för Hampus att börja inskolning på tallbackens förskola. Så himla skönt att få närmre när lillebror ska dyka upp närsomhelst. Vi hade ingen annan info än att vi skulle befinna oss där 9:30 imorse så sagt och gjort. Jag trodde det skulle bli heldag men det visade sig att idag var det mest ett besök 9:30-11 så vi skulle inte ens äta lunch där. Vid 10:45 säger Hampus mamma äta mat åka hem så dom tyckte det var likabra att vi åkte hem så han inte skulle bli allt för ledsen/trött första dagen. Jag trodde som sagt att han skulle få lunch där så hade inget förberett hemma som vi brukar, blev att svänga förbi Statoil och köpa en pizza ist. Dom har förresten sammanlagt 9 nya som ska börja på Hampus avdelning så det var 4 st som hade inskolning idag. Imorgon ska vi dit 9:30-11:45 vilket innebär att vi ska vara ute en stund och sen få lunch där och sova hemma. Resten av perioden under inskolningen är det 9:30-13:30 som gäller, jag ska vara där iaf mån ev tisdag och sen hoppas dom att han ska klara av att vara själv. Nått jag tycker är konstigt är att jag måste betala för maten om jag vill ha lunch, klart jag måste äta om jag ska vara där heldagar, hur tänkte dom då? På sandtorp blev man faktiskt bjuden på maten.. Nä nu ska jag fixa lite medans min lillgos fortfarande sover


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0