Det här med extra kläder..

På vårt dagis tycker dom att man ska ha 2-3 ombyten till barnen då dom får måla, plaska osv. Det är kul att dom får leka med massa saker men hur mycket kläder ska man behöva lämna?? Jag funderar på att rota fram "det fula" ur garderoberna som extra kläder, vi ju inte lämna det vi gillar och använder mycket ifall dom försvinner eller inte blir använda.. Hur gör ni, bra tips? Sen ska även regnställ osv lämnas men vi äger bara 1 så måste väl köpa ett till fodrat eller så. Utöver det så stod dom för allt och ville inte att man hade egna kuddar/filtar/blöjor/ muggar mm. Nått jag tyckte var konstigt är att dom bara har strlk 4a på blöjor (som störst) och jag använder 5 på Hampus, samt att det finns ju större barn där, ska dom gå med försmå blöjor då och läcka igenom??? Vi träffade förövrigt förskolechefen oxå och hans första kommentar var att Gud vad lång han är är han bara 1 1/2? Haha


Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag har massa ombyten till Fannie och det är dom "fula" som jag aldrig använder hemma. :)

2013-02-04 @ 18:06:18
Postat av: Ica

Lucas extrakläder på dagis är de med fläckar eller hål på knäna m.m
Alltså de kläder som vi inte änvänder till vardags men som fortfarande funkar att ha.
Vi har ett extra regnställ och extra gummistövlar, fodrade som står på dagis. På så vis behöver vi aldrig ta hem alla kläder utan låter det hänga där så det finns tillgängligt hela tiden.
Vilken storlek har er plutt? Kanske har jag något regnställ ??

2013-02-04 @ 18:51:57
URL: http://icalundahl.blogg.se
Postat av: Ica

Vi har ett i strl 92, fast det är inte fodrat.
Byxorna är från Polarn och pyret och jackan från kappahl. Allt i mörk blått - men du kanske måste ha fodrat ??
Trodde jag hade ett till men det visade sig vara i strl 98.

2013-02-04 @ 20:29:05
URL: http://icalundahl.blogg.se
Postat av: Nina

Schysst att de står för blöjorna! Jag får ta med ca ett paket i månaden. Anv mest stl 4 nu då jag tycker 5orna går så högt upp på ryggen. De mindre sitter även lite snävare i benen och hindrar därmed läckage. Fast nu är det Pampers vi anv. De läcker aldrig på natten! Kör med dry safe-modellen. Har ca 5 ombyten på dagis och mest fult. Ibland har de bytt tröja 2 ggr på honom. Så det går åt. Orkar inte fylla på dagligen heller.

2013-02-04 @ 23:58:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0