Turkiet

Nu ska jag berätta lite om resten av resan. Vårt hotell vi bodde på var faktiskt helt ok och poolerna dög. Dock är vi (läs jag) strandmänniskor så blev inga heldagar vid poolen utan bara ett dopp. Till stranden var det en liten promenad men det gjorde inget, väl där var solstolarna gratis men du var "tvungen" att äta lunch på den tillhörande restaurangen samt köpa all dryck mm hos dem så blev ganska dyrt ändå med gratis stolar. Så här var det på hela stranden så man kom inte undan. Vi hade toppenväder hela veckan och runt 28-29 grader i havet. Inget att klaga på där. Hampus vägrade dock bada dom första 5 dagarna tills han sen kom på hur roligt det faktisk var och dom 2 sista dagarna sprang han som en dåre i vattenbrynet. Själva side i sig tyckte vi var ok men inte mer, jag skulle inte välja att åka tillbaka dit utan väljer hellre Alanya. Det var faktisk ganska dyrt i side och få bra restauranger enligt oss. Vi hittade 2 ställen vi gillade som vi gick till flertal gånger. Hampus fick så mycket uppmärksamhet där nere att det var sjukt åt det, folk pussade på honom, tog kort och stannade till för att prata med honom, helt galet. Många var även väldigt intresserade av min graviditet och ALLA frågade/sa att det är en kille va? Ja vad förvånad jag skulle bli om det nu blir en tös. Åker ni till side så måste jag ändå tipsa om att åka till gamla stan som ligger ute på en udde med massa gamla ruiner, en amfiteater och Apollons tempel. Där fanns massa shopping och restauranger bl.a. En av våra favoriter afhrodite. Så förutom mardrömsresan dit och hem så hade vi en mysvecka med lilla familjen, inga måsten och mycket lek. Jag är glad att vi åkte på en familjesemester vi tre innan livet som vi har nu förändras, det kommer självklart bara bli bättre men jag är nervös ändå för att vi ska ha 2 barn helt plötsligt.. Ska lägga in fler bilder från datan sen då jag nästan bara använde systemkameran. Ni får nöja er med dessa sålänge


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0