Förlossningen

Tänkte skriva ner en kortare version av förlossningen. Här kommer det! Jag vaknade natten den 4/9 kl 00:30 och hade lite mensvärk, tog en Alvedon men det gick inte över. Kunde absolut inte somna om utan gick runt här hemma i mörkret och bara va. Vid 01:30 så tänkte jag att jag hoppar ner i badet för kan ändå inte somna. Tänkte bada varmt men blev helt svimfärdig och satt istället i kallt vatten till ca 03:30 och spelade words in a pic på mobilen. När jag sen reste mig upp ur badet fick jag en konstig känsla och där och då kom slemmisen med besked. Helt plötsligt blev värkarna intensivare och jag väckte Robert för att få sällskap. Han frågade om det var dags och jag sa bara nä det är nog förvärkar (som kom med 2-4 min mellanrum). Vid 4:a ringde Robert förlossningen och dom frågade om jag kunde hålla ut, visst sa jag som fortfarande inte fattade att det var på g. 5:15 ringde vi mina föräldrar som kom över för att vara barnvakter åt Hampus. Jag låg då i soffan utslagen  eftersom jag inte sovit mer än 2 timmar. När vi bestämde oss 06:30 att åka in så kunde jag inte ens resa mig pga av värkarna, nu gjorde det ont men jag ville egentligen vänta för tänk om dom skickat hem mig med en Alvedon bara.. I bilen från oss till bb fick jag 5-6 värkar och när vi kom fram 06:50 slängde dom in mig i ett förlossningsrum med lustgas utan att ens undersöka. Dom måste tyckt jag såg fördjävlig ut hehe. Låg i ca 1 timme med lustgas innan dom kom in, visade sig att jag var öppen 6-7 och dom frågade om jag ville ha Eda, JA skrek jag mer eller mindre rätt ut och den var på plats vid 9. Fick frukost när den började värka och sen var det hur bra som helst ett tag. När jag skulle resa mig upp för att gå och äta lunch vid 11:30 gick vattnet och där satt jag och läkte i cafeterian. Efter lunch blev det nytt ctg och det visade sig att värkarna avtagit lite (förmodligen pga Eda)  så fick sitta på boll och gunga och värkstimulerandre dropp som höjdes var 20:e min. Vid 14:30 var jag öppen 10 cm och det skulle krystas, dock var inte jag och barnmorskan överens om ställningen så efter en stund blev hon sur och gick för inget hände. Så där låg jag med krystvärkar och dom drog hela teamet. Efter 45 min kom dom tillbaka och då var jag helt förstörd, jag sa då att jag ville ligga i gynställning och efter det tog det bara ca 5-6 värkar så tittade han fram 16:19. 4200 gr och 53 cm kärlek. Inte ett stygn behövdes och jag mådde såååå bra:)  ja det var en snabb sammanfattning av det hela, alla detaljer behöver ni ju inte veta;)


Kommentarer
Postat av: Elin

Åh vet inte vad jag ska tycka om den personalen 😕 men skönt att du mådde bra efter :)

Svar: Nä det var lite konstigt att dom bara gick faktiskt. Men annars var allt toppen
Nina

2013-09-23 @ 09:23:57
Postat av: Therese

Åh va kul att läsa. Tack för att du dela med dig!

Svar: Tack för påminnelsen, hade glömt;)
Nina

2013-09-23 @ 16:17:35
URL: http://lillabu.devote.se
Postat av: Emelie

Härligt att allt gick bra och så! Kul o läsa:)

Svar: Ja jag är så tacksam över att ha 2 bra förlossningar bakom mig:)
Nina

2013-09-23 @ 20:47:49
URL: http://emeliehellman.blogg.se
Postat av: Michaela

Åh älskar att läsa förlossningsberättelser! Just för att alla är så olika :)

Svar: Ja samma här:)
Nina

2013-09-24 @ 09:52:31
URL: http://bymichaela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0