Storebror

Är så himla stolt över min stora kille, som helt plötsligt känns som en tonåring typ. Jag var väldigt orolig innan förlossningen över hur han skulle reagera osv. Första mötet mellan Hampus och Anton skedde på bb. Mina föräldrar hade haft Hampus över dagen och kom sen dit med honom. För oss var det viktigt att Hampus fick träffa brorsan först så mamma och pappa väntade snällt utanför:) när Hampus kom in i rummet med kepsen på sne, sin nya rygga och säger heeeeej mamma så brast det för mig. Jag började gråta och vad tror ni händer, jo såklart blir Hampus oxå ledsen och vi sitter och gråter och kramas. Jag glädjetårar och han var nog bara förvirrad. Sen när vi lugnade ner oss så lyfte Robert upp Hampus till plastbytan där Anton sov och så sa vi att här är lillebror Anton. Gissa om Hampus blev till sig i trasorna över bebisen. Det skulle pussas och bäddas in, nappen och nallen skulle vara med osv. Och så här har det fortsatt, han vill hela tiden sin bror väl och kommer med små saker , bjuder på sin glass(vi förklarar dock att han är för liten hehe) ska pussas och mysa. Visst ibland märker man att han tycker att han inte får uppmärksamhet och kastar då nån leksak eller gör sånt han vet inte är ok men han är absolut inte elak mot Anton utan testar bara oss. Sen är det så gullig när han säger lillebror eller tanton:) älskade unge<3


Kommentarer
Postat av: Therese

Börja gråta bara jag läste detta. Tur att jag hade solglasögon på tåget! ;) Känns som ett väldigt känslomässigt möte och snart är även jag där. Tyckte ni gjorde rätt som tog in Hampus först, väldigt bra tänkt! Så vill jag också göra! :)

Sv: fåtöljen ingick i huset vid vår flytt! Två stycken enorma! Vi har sålt den ena och denna är smutsig så den får gå gratis! Den är alldeles för stor för att få plats och då har vi stort vardagsrum. :)

Svar: Ja jag grinade nästan lite själv när jag läste detta:) jag tror det är viktigt att sätta storebror i första rummet ett tag så man slipper svartsjuka. :) vad synd att fåtöljen inte får plats, lite sugen är jag faktiskt;)
Nina

2013-09-09 @ 16:31:05
URL: http://lillabu.devote.se
Postat av: Emelie

Jag längtar tills jag också får uppleva det på bb,
Vilken snäll storebror han är!

Svar: Ja det förstår jag, och ännu mer efter ert rul kan jag tänka mig:)
Nina

2013-09-09 @ 16:36:48
URL: http://emeliehellman.blogg.se
Postat av: Therese

Du får ta den, men den behöver ju putsas upp med lite vanish på en del gråa fläckar. :) den är enorm, men har ni plats för den så är det bara att ta den! Haha :)

Svar: Åh måste kolla med min sambo först:) vad snällt
Nina

2013-09-09 @ 21:52:39
URL: http://lillabu.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0