Det här med andra barnet!

När vi skulle skaffa ett syskon till Hampus så tänkte jag att klart man vet hur det funkar, vi har ju Hampus. Trodde väl nånstans att barnen skulle vara lika, och det är dom till utseendet. Men som bebisar är dom helt olika än så länge. Hampus ville gärna sova på mig, var väldigt mammig tidigt, och skulle han sova var man tvungen att vagga och greja hur länge som helst. Ofta somnade han till tutten och inget annat funkade. Anton där emot! Han käkar och är alltid pigg efter, vill somna själv nästan jämt så vi lägger honom i vagnen eller så med snutten och napp så sover han sen. Släpar du runt på honom eller har honom i famnen blir han ofta sur. Tänk att dom redan är så olika skruttarna



Kommentarer
Postat av: Therese

Skönt att det är så och inte tvärtom. Jag fasar lite för att lillasyster ska vara lika som Edvin, mammig med ett extremt närhetsbehov från start. :) Ställer in mig på det, men vore ju skönt om hon var lite mer självständig. ;) Däremot fattar jag inte hur vi ska få plats alla fyra i vår 180 säng. Edvin kommer alltid och lägger sig där på natten. Jag hoppas lillasyster kan ligga i egen säng! Hur gör ni? :)

Svar: Precis så var Hampus oxå. Hade räknat med att Hampus skulle vara så. Hampus somnar i egen säng, vissa nätter smyger han in andra inte. Det blir trångt i sängen men det funkar. Anton sover mellan oss än så länge:)
Nina

2013-11-24 @ 14:51:56
URL: http://lillabu.devote.se
Postat av: Therese

Så jäkla söt när han sitter i bumbon förresten! :D

2013-11-24 @ 14:54:09
URL: http://lillabu.devote.se
Postat av: josefin anero

jag HOPPAS Joline blir som Aleksander va som bebis.. helt utan "bekymmer" rakt igenom första året... sov alltid bra men visst var han mkt mammig i mellan åt..

Svar: Jag håller tummarna för er:)
Nina

2013-11-24 @ 18:36:02
URL: http://josefinanero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0