Falsk krupp

I torsdags den 28/8 kl 22 på kvällen vaknade vår minsting Anton och kunde knappt andas samt hostade väldigt. Försökte lugna honom en stund tills jag insåg att nått är fasen riktigt fel så Robert ringde 112 och efter ca 15 min kom ambulansen. Då släppte min panik och tårarna kom. Dom undersökte Anton och gav genast domen krupp och han fick inhalera adrenalin. Det räckte inte så fick bli ambulans in till Huddinge sjukhus där ännu mer adrenalin inhalerades och hans syresättning blev normal. Först skulle vi få stanna över natten men vid 01 fick vi beskedet att vi får åka hem ist. Fy fasen vilken upplevelse och jösses vad jag var rädd ett tag. Hoppas vi slipper detta framöver nu.  Älskade unge 


Kommentarer
Postat av: Nina H

Fy så obehagligt! Hade nog svimmat av ren skräck om det hänt mina boys. Blev helt hispig på dagis förra vecka då det såg ut som om Hugos stortå var helt böjd åt fel håll när han grät och kom haltandes.

Svar: Stackars Hugo. Ja när chocken släppte kom tårarna
Nina

2014-09-04 @ 13:52:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0