uppdatering

Igår var vi på ett tidigt ultraljud för att se så allt stod rätt till med lillknytet i magen samt kolla hur många det är, jag har jätte många tvillingar i släkten så det är skönt att få veta. det var iaf en liten charmör som jobbade på hejvilt där inne och ville knappt visa upp sig. busen stod på huvudet och gjorde typ allt den inte skulle för att man skulle få en ordentlig titt. Men barnmorskan kämpade i ca 45-60 min och fick tillslut fram allt hon ville se.
hon gjorde även en datering och jag hade räknat rätt på dagen, 29/8 är det meningen att liten ska titta ut.
efter ul gick vi och åt lunch för att sen traska vidare till carina barnmorska, där pratade vi om hur jag mådde och kollade värden mm.
Det visade sig att pga mitt illamående som gör att jag knappt äter mm har jag gått ner ca 2,5 kg på 7 veckor ist för upp som man borde, mitt järnvärde har oxå gått ner vilket kanske kan förklara min huvudvärk som dyker upp samt tröttheten.
urinpovet visade tydligen spår av äggvita oxå så hon skickade det på prov ifal jag har uvi, vilket jag aldrig haft (vad jag vet om).
summa sumarum kan ni gissa vem som träffar farbror doktor ikväll kl 17:00.
det ska kollas upp lite till samt pratas om eventuell sjukskrivning för att få bukt med illamåendet, eventuellt blir det tabletter oxå.
 
japp nu vet ni det.
 
Efter barnmorskan så knallade vi ner på stan igen jag ,Hampus och Mari för att handla present till en liten Kelvin samt lite hela leggings till mig, sen styrdes svarta faran mot coop där det blev storhandling delux, ni vet allt sånt där tråkigt som måste handlas så som toapapper, pasta, hygienprodukter mm. notan hamnade på närmre 2000 och vi brukar veckohandla för ca 500-700 så den sved.
 
Nu är Hampus på förskolan och jag har betalat räkningar, ska städa lite och sen ta ett varmt bad kombo hårinpackning innan det är dags att hämta hampus och sen gå på 18-månaders kontroll.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0