Flyget!

Nu ska ni få höra om vilken mardröms resa vi hade ner till Turkiet. Allt började bra och ca 15 min innan boarding säger dom att tyvärr får inte 22 resenärer följa med för att en flygvärdinna hade blivit akutsjuk och det blev för många passagerare enligt deras policy då. Självklart var vi några av dessa 22 tillsammans med 3 barnfamiljer till, en rullstolsbunden och några ungdomar. Vårt plan skulle gått 9:15 men vi blev ombokade till ett som ist gick 11:45 och det till Istanbul ist för antalya. Vi var dessutom tvungna att hämta ut allt bagage, gå ut till terminal 5 och göra om allt igen. Dvs checka in bagage mm. Detta tog sin tid och ca 15 minuter innan boarding var vi klara. När vi skulle kliva ombord frågade dom vilken vecka jag är i och var ju då i v 29 och enligt deras policy får man flyga till v 32 utan problem, bra tänkte jag..(hade självklart kollat upp det samt skaffat intyg). När vi kom till Istanbul fortsatte kaoset och vi hade ca 1 timme på oss att gå igenom 4:à säkerhetskontroller samt hitta till gaten. Det flyget vart sent så vi landade i antalya ca 20 ist för 13 som vi skulle gjort från början. När vi sen kliver ut från flygplatsen (3 m typ) ser jag att min väska är trasig och frågar vår reseguide vad jag ska göra. Han svarar då att eftersom jag gått ut från flygplatsen så gäller inga försäkringar längre! Här och då brast det för mig och jag vart skit förbannad vilket sen resulterade i tårar pga utmattning, en son som inte ätit men vart jätte snäll och irritation. När vi sen kom till hotellet åt vi en sen middag och kom till hotell rummet för att se att dom ställt in lite frukt och en flaska vin som kompensation.. Detta ska jag reklamera så det skriker om det!!! Hemresan var oxå hemsk mest pga att jag blev så dålig men även för att dom 10 min innan boarding inte tänkte släppa på mig på flyget för dom tyckte jag var för gravid och inte fick flyga. Då helt plötsligt fick man bara vara i v 26 trots samma flygbolag mm. Kvinnan som sa detta kunde knappt nån engelska och sa bara att jag inte fick åka och gick iväg. Paniken började spridas i min kropp men Robert lyckades snacka med en manlig incheckare och fick ombord oss så vi fick åka hem. Kan ni gissa om jag är glad att vara hemma <3


Kommentarer
Postat av: Michaela

Herregud vilken mardrömsflygresa! Tror att en vän till mig åkte med samma plan (hon fick dock åka med) för jag läste något om att det var flera som fick ta ett senare flyg på grund av en sjuk flygvärdinna..

Svar: Tack vad snäll du är! Och ja, jag tror faktiskt också det. Kan låta själviskt att säga att man vill "lära" barnet att vara med andra så att man själv får sin egentid. Men jag vet att jag kommer att vara en bättre mamma (och sambo för den delen) om jag/vi får vara barnlediga ibland, trots att hon är så liten.

2013-06-16 @ 14:48:46
URL: http://vintagegroupie.blogg.se/
Postat av: Emelie

Omg! Vilken jäkla resa!
Vilket bolag åkte ni med?!
Jäkligt konstigt att de väljer att ha kvar barnfamiljer och en rullstolsbunden... Och speciellt er eftersom du är gravid!
Ibland undrar man ju hur de tänker...

2013-06-16 @ 20:04:08
URL: http://emeliehellman.blogg.se
Postat av: Mikaela

Herregud vilken resa! Tur att ni kom hem ordentligt till sist!

2013-06-16 @ 21:01:29
URL: http://mikaelita.blogg.se
Postat av: Caroline

Men herregud, vad fan har dem ingen koll där nere.. hmm

2013-06-16 @ 21:49:24
Postat av: Carolin

Men ursch. Ni får berätta mer i kväll.ses sen. Kram

2013-06-17 @ 07:04:19
URL: http://varmare.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0