Tänk på!

Det börjar sakta men säkert bli varmare ute, trots gårdagens bakslag med lite snö. Jag vill bara passa på att påminna er om en sak. Vet att det är väldigt lätt att slänga över en filt över barnvagnen för att bebisen ska få lugn och ro när den sover eller inge få solen i ögonen. Köp ist en barnvagnsgardin eller sufflettförlängare! Genom att täcka över med en filt minskar du luftflödet och det blir väldigt fort varmt i vagnen. Största orsaken till psbd är att det blir för varmt. Är du osäker släng ner en termometer i vagnen.  Är det varmt och soligt så tar du väl inte själv på dig en filt och gömmer dig under? Nä vi vuxna flyr till skuggan, gör likadant med ditt barn. Detta är bara en påminnelse till mig själv och eventuellt någon annan som fick sig en tankeställare. Jag visste inte om detta för något år sedan utan läste en artikel i vi föräldrar som verkligen fick mig att tänka till. :)


Kommentarer
Postat av: Therese

Alltid bra med påminnelser om detta hemska! Fy!
Söt hund! Har ni tänkt över hur ni ska göra?

Svar: Då det verkligen inge funkar hemma och ingen kan ta honom blir det tyvärr att ta bort honom:(
Nina

2014-03-03 @ 19:33:39
URL: http://lillabu.devote.se
Postat av: Therese

Men usch vad tragiskt!! :( önskar att han hade kunnat komma till oss!

Svar: Ja känns hemskt:(
Nina

2014-03-03 @ 21:10:10
URL: http://lillabu.devote.se
Postat av: josefin anero

svar: jaa nu är det nära <3..BTW ang det du skriver om också: tycker inte att man ska behöva tänka fler gånger på detta.. sunt förnuft alltså. Man ser så många som packar in sina små bebisar bakom tjocka fleecefiltar för att slippa ljud/ljus/vind osv.. det är så hemskt och jag kan inte förstå hur man som förälder kan göra så? Men jobbigast är det nog att som utomstående inte kunna agera/säga nått mot/till föräldrarna till barnen i dessa vagnar när man är i affärer osv(för att inte tala om bussen)... syret är ju lika med noll under dem där vidriga filtarna och allt som oftast ligger dem i tjocka vinteroveraller och åkpåsar.. har en skräck för att överklä mina barn, ditt tips om termometer i vagnen är ju grymt. kraam

Svar: Är det nått jag är livrädd för så är det att klä dom för varmt. Visst är det hemskt när man ser små barn bli helt kokta i sina vagnar mm.. Usch!
Nina

2014-03-03 @ 22:59:34
URL: http://josefinanero.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0