Påsken

Vilken underbar påskhelg vi har haft. Robert slutade 13 i torsdags och sen har vi vart lediga till idag. 
I fredags hjälpte Robert sin bror att flytta in i deras nybygge och farmor hade alla kusinerna hemma. Barnen hade haft sååå roligt och jag fick slappa lite då jag vaknade sjuk. Vad fasen liksom!!! 
Lördagen spenderade vi ute på tomten på förmiddagen då barnen bestämde sig för att vakna kl 5.
Vid 14 åkte vi till mina föräldrar där alla syskon och respektive sågs för att fira påsk. 
Barnen fick gå på äggjakt och sen gick vi på skogspromenad hela gänget. 
Dom bjöd på en toppen middag och jag hade slängt ihop en ananaspaj till efterrätt. 
Vi åkte hemåt vid 20 redan och var rätt möra allihopa, jag somna 20:45.
På söndagen var det dags för att fira med Roberts familj och även söndagen spenderades ute innan vi åkte dit till kl 16. 
Kusinerna röjde alla 8:a från 16-20:30 och det är så himla underbart att se hur roligt dom har trots att det är 10 års skillnad mellan yngsta och äldsta. 
Igår sken solen hela dagen och jag och barnen klev utanför dörren redan 9:30, gick in efter 16 och då var vi trötta och hungriga. 
Vi hann med en cykeltur till dammen och mata ankorna, köpte korv på Ica och hem. 
När vi kom hem var Roberts pappa här och hjälpte oss att beskära äppelträden vilket verkligen behövdes. 
Robert grävde även bort några buskar framför trappen som stod i vägen när man ska in med vagn osv. 
Jag och barnen spelade krocket, fikade i solen och bara njöt. 
Har sagt det förut men Gud vad jag ser fram emot sommarn i egen trädgård med poolen osv. 
Idag åkte barnen till dagis och jag försökte vila mig frisk, vaknade helt förstörd ist och hoppas på en lugn kväll då Robert gör sina sista 2 kvällspass på Scania innan han slutar där och går tillbaka till golvläggningen. 
Ja vilket virrigt inlägg men detta var en snabbspolning av våran helg. 
Hampus är förövrigt besviken då jag sagt att lillasyster skulle komma till påsken men det struntade hon i 😅

















N

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0