Juldagen mm

Jag och Robert satt igår kväll och pratade lite löst om julen. Jag frågade honom om han ville gå ut på juldagen. Jag har själv inte bestämt mig vad jag tycker så därför jag tog upp det. Julen är ju en familjehögtid och självklart ska den firas med Hampus/resten. Ändå så är det lite lockande att gå ut och träffa folk på denna dag då ALLA går ut.. Blir förmodligen ingen utgång för mig men men. Det jag ville få fram var hur gör/gjorde ni? Ska ni gå ut fast ni har barn och hur tänker ni angående fest/jul? Hemma hos oss så dricker vi inte på julafton heller så jul + alkohol är ingen hit..


Kommentarer
Postat av: Ica

I min familj dricker vi (självklart) snaps till maten och några öl på kvällen. Alkohol dricker vi alltid till maten då hela familjen är samlade. Så länge man kan hålla sig och inte bli berusad tycker jag inte det är någon fara med alkohol alls. Vad är skillnaden egentligen om ni dricker vin till maten en vanlig lördag men inte på julen?
Vi har inte vart ute på juldagen på år (säkert 5 år sedan sist). Tycker det är för rörigt och trångt. Mycket folk, långa köer och dessutom för mig är det viktigare att vara hemma med min familj och mysa istället för att stå i kort kort och frysa. =)

2012-12-06 @ 11:42:08
URL: http://icalundahl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0