Svar:

Fick en kommentar av Therese idag som berättade att hon följer min blogg och undrar vad jag jobbar med:) vill börja med att säga välkommen hit och vad kul att du gillar läsningen. Så vad jobbar jag med? Jo jag är serviceledare på Sj ab/ X2000. Säger dom flesta ingenting eller så tänker ni att jaha det är hon som klipper biljetterna! Och ja visst gör jag det men även så mycket mer som "vanliga resenärer" inte märker av. En serviceledare är som en arbetsledare på tåget ombord och ansvarar för just servicen men även en viktigare bit, säkerheten. Vi är även lite mcgyver och försöker laga saker som går sönder under färd som tex ventilation, toaletter och dörrar. Händer det något så har vi övergripande ansvar för resenärernas säkerhet mm till räddningstjänst är på plats. Vi leder vårt team för dagen och innan ett arbetspass så skriver vi ut bokningslistor,kollar så allt funkar, loggar in oss på datorer mm. Jag skulle kunna berätta om detta hela dagen men ingen orkar nog lyssna;) jag trivs bra på jobbet och har vart där nu i ca 8 1/2 år, tyvärr är tiderna väldigt konstiga så vi får se hur framtiden ser ut nu när man blir 2 barnsmor mm. Har iaf utvecklats väldigt mycket som person tack vare mitt jobb och tror att det är en bra merit att ha i ryggen.
Men måste erkänna att jag även ibland skäms över jobbet när det strular mycket eller när VDN godkänner att dom sänder reklamer över hela riket där dom "förlöjligar" sin personal. Nog om det. Har ni fler frågor om jobbet så våga fråga:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0