Dag 1

Idag var då Hampus första dag själv på dagis. Vi kom dit kl 9 och då var dom ute och lekte. Jag sa hej då och han var nöjd med det. Åkte hem och städade lite mm och precis när jag slagit mig ner i soffan kl 10:19 så ringer telefonen. Hampus var tydligen jätte ledsen och otröstligt. Dom hade gett han napp och snutte, mutat med frukt och försökt leka men nej det dög inte. Jag åkte dit och möts av en liten kille som sitter i frökens knä och hulkar. Han dyker över till mig på en gång och sitter och beklagar sig lite innan det var dags för sångstund och lunch. Vi var kvar där fram till vilan då vi bestämde oss för att åka hem ist. Misstänker att det är hans tänder som spökar. Han åt knappt nått igår och har ca 5 tänder på g.. Imorgon är det nya tag iaf. Min lillfis


Kommentarer
Postat av: Emmsson

Men vad tusan är det där för konstiga regler Nykvarns kommun har?! 3 timmars omsorg vid föräldraledighet för syskon?? I Södertälje Kommun är det ju 24 tim som gäller (8-14 el 9-15 beroende på förskoleområde) och i Botkyrka Kommun är det tom 35 timmar i veckan man har rätt till. Får barnet gå 3 timmar om dagen X 5 dagar (så att det sammanlagt blir 15 timmar?). Jag vet att det på en förskola i Taxinge erbjuds 9-14 (5 timmar per dag alltså) X 3 dagar så att det då sammanlagt blir 15 timmar. På 3 timmar hinner ju framför allt den föräldralediga inte göra någonting alls och dessutom så är 3 timmar/dag väldigt lite tid även för barnet. Det hinner ju knappt komma in i leken innan det är dags att gå hem igen!? Är det såhär i alla förskoleområden i Nykvarn eller bestäms det på varje förskola? :O

2013-02-11 @ 16:44:15
URL: http://esigurdsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0