Stop och väx

Alltså jag får lite panik över hur grabbarna växer. Hampus min lång smala kille har strlk 98 i allt och tydligen så behövs nu ny overall, underställ, mössor, vantar och en jacka.Skor köpte vi i helgen. Anton den lilla prutten är oxå lång så vi måste byta till strlk 62 iallafall i byxor och heldresser. Helt galet vad dom växer båda två.  Hampus han hoppade över 62 så jag måste inventera vad vi har och förmodligen köpa mer. Däremot har vi allt och säkert för mycket ytterkläder till Anton. Herregud vad höst/vinter är dyrt med småbarn. 


Kommentarer
Postat av: Nina

Har också fått köpa en del nytt. En fleeceoverall som underställ. Han har ett tvådelat underställ i ull från förra vintern som var för stort då som han också kan ha i vinter. Sen köpte jag två nya vinteroveraller (samma men i olika storlekar) och en av hans andra overaller från vintern kan han ha än. Har även ärvt en till overall han kan ha som extra. Mössor och vantar köpte jag nya då en del (inte allt) är urvuxet. Vinterjacka och termobyxor har han från tidigare som varit lite stort i vintras. Storlek 92 sitter bra på Hugo nu så jag köper stl 98-104. I mössor har han för åldern 4 år. Stort huvud har han :) och alltid haft. I skor har han nu 24 så jag köpte 26 i hans vinterkängor som sitter bra. Lite stora men han kan gå bra i dom. Vad kör ni får stl i skor till Hampus?

2013-10-02 @ 20:18:57
URL: http://ninasfina.blogg.se
Postat av: Nina

Ja det ser ut som att Hampus har långa ben :) har han alltid haft tycker jag. Hugo har lång bål ist så vissa overaller blir liksom små i grenen trots att de är lagom i ben och armar. Har köpt två Didriksons Theron (kan ta kort och lägga upp imorn)i olika storlekar. Köpte först en som är lagom nu men som han kanske inte kan ha hela vintern om han växer mkt. Sen har han 3 extra (ärvt och sen förra vintern) som är ok att ha men de är inte så snygga tycker jag :) de får gå som extra bara ifall den snygga overallen är våt eller måste tvättas. Funkar väl även med termobyxor och jacka men mindre praktiskt att leka i snön med kanske. Ullstrumpor och ett par till värmestrumpor har jag också köpt men Hugo är så varm av sig att de endast kommer behövas när det är svinkallt ute. Kram

2013-10-02 @ 22:28:47
URL: http://ninasfina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0