Torsdag

Sitter i soffan med en halvt om halvt sovandes Anton på mig. Natten har vart ok men han vaknade vid 5 och somnade inte om förens 7:30 typ.  Inte för att gnälla eller så men vår lille är en ganska missnöjd kille (förutom när han sover) känns skit taskigt att säga så men det är bara att inse. Så om jag ibland avbokar med kort varsel eller så (inte hänt än) så vet ni varför. Hoppas detta beror på att han vart förkyld i 3 veckor och inget annat. Ska nog köpa semper magdroppar till herrn och hoppas på att han blir lite mindre gasig för det kommer rejält med pruttar och rapar när han är vaken. Min lilla kille<3 hoppas vinden vänder snart och att han blir lite roligare, just nu är det konstant släpa på honom för han vill aldrig ligga själv. Kan erkänna att jag är jävligt slut som artist!!


Kommentarer
Postat av: Jossan

Ja, nånting ska det väl vara med dem små liven. Min största rädsla med att bli tvåbarnsmamma är att inte få sova på nätterna.. Aleks sov hela nätterna från 2veckors ålder utan uppvak (jag ammade inte) med undantag för sjukdomsperioderna... Jg tror inte jag blir lika bortskämd denna gång men jag hoppas hoppas hoppas att så blir fallet.. Jag fungerar inte 100% utan sömn men visst kommer man behöva anpassa sina egna sovtider när man har två små troll. Kan du sova nånting på dagarna? Kram

Svar: Jag hoppas oxå du får sova ordentligt sen, sömn är a och o även för oss morsor:) ska aleks gå på dagis nånting? (Kanske frågat tidigare). Jag har vart ganska bortskämd med att sova på dagarna när Robert vart hemma. Ska försöka sova tis-tors när Storfis är på dagis:) kram
Nina

2013-10-17 @ 12:59:46
URL: http://josefinanero.blogg.se
Postat av: Jossan

Aleksander kommer gå enligt placeringsreglerna som är mån-tors 8-14, det är också det man sätter som standard för att barnens ska känna sig tillräckligt delaktiga i verksamheten men jag kommer nog va rätt lyhörd och ha honom på förskolan efter hans egna behov eftersom han är så trygg i gruppen.. Vet dock inte hur jag kommer göra första veckorna när bebisen kommer.. Kommer ju va själv med ungarna och att kämpa sig iväg till dagis känns orelevant.. Kanske att han får komma dit några förmiddagar bara för att få va med på några aktiviteter... Är jätte kluven och vet ju inte alls hur jag kommer att må efter förlossningen eller hur mkt sömn jag kommer att få liksom, plus att aleks egentligen behöver va lite extra delaktig eftersom han kommer få hjälpa till en del.

Svar: Åh vad skönt, tror det är bra att ha honom hemma första tiden så han inte "känner sig utanför" men samtidigt behöver dom stimulans som man kanske inte hinner ge. Fast du verkar vara en supermorsa när det gäller att pyssla mm. Jag är kass på det! Hampus går ju tis-tors 8:45-13:45 och jag känner att en dag till hade vart bra att ha faktiskt. Tänk vilken liten underbar familj du kommer ha sen:)
Nina

2013-10-17 @ 16:28:21
URL: http://josefinanero.blogg.se
Postat av: Jossan

Okej, ja men aleks kräver mer än pyssel tyvärr, värderar utomhus aktivitet och älskar skogen så det får bli mkt sånt i vår.. Bebisen kommer ju en bra årstid.. Jag längtar oerhört mkt..

2013-10-17 @ 17:36:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0