Uppdatering om Hampus:)

Eftersom vi var på Bvc idag så passade jag på att mäta Hampus och han var ca 93 lång, vägde honom senast i nov och då vägde han 14 kg enligt doktorn. Vår stora kille är inne i en kan själv och lyssnar helst inte period men vi älskar honom skyhögt ändå. Han är en riktig babbelkvarn och man får inte en syl i vädret, ibland förstår man exakt vad han säger och ibland är det bara rappakalja. Han är väldigt kärleksfull och vi får dagligen höra att han älskar mamma, pappa Anton. Åh så underbart det är. Påhittig är han oxå, det bor lejon och krokodiler under sängar, kylskåp mm. Han kan även hitta på mindre roliga saker, Ja fantasin flödar.. Just nu är det väldigt mycket leka med figurer, bilar och slåss med svärd, han vill gärna leka med oss eller spela innebandy.  Det är en otroligt fin liten kille vi skapat och jag är så stolt över honom och älskar honom mer än ord kan beskriva<3 min förstfödde underbare son!








Kommentarer
Postat av: Nina H

Haha Hampus och Hugo verkar ha en del liknande intressen :-) Vore kul om de kunde träffas nån gång. Kanske i vår/sommar? När han mättes på BVC, gjorde han det ståendes nu eller ligger de fortfarande ner? Kram

Svar: Ja det vore ju jätte skoj:) vi mätte ståendes:)
Nina

2014-01-09 @ 21:06:23
URL: http://ninasfina.blogg.se
Postat av: Nina H

Det blir ju lättare sen när jag också är mammaledig :) hur länge tänkte du vara hemma den här gången? Ska mäta Hugo ståendes här hemma imorn om jag kommer ihåg. Tror inte han är lika lång som Hampus dock.

Svar: Jag blir nog hemma till typ nästa vår (feb,mars kanske) tänk att ni ska ha en till gosse snart. Jag passade på att mäta Hampus eftersom vi var på Bvc, mätte han hemma i höstas och då var han 91 då växt lite:)
Nina

2014-01-09 @ 22:23:25
URL: http://ninasfina.blogg.se
Postat av: Nina H

Det blir ju lättare sen när jag också är mammaledig :) hur länge tänkte du vara hemma den här gången? Ska mäta Hugo ståendes här hemma imorn om jag kommer ihåg. Tror inte han är lika lång som Hampus dock.

2014-01-09 @ 22:23:40
URL: http://ninasfina.blogg.se
Postat av: Nina Hagfors

Då är vi nog hemma lika länge ungefär =) för det blir nog bara ett år med lillebror också. Vill att hugo och plutten ska få gå på dagis. Hugo får ju bara gå 15 timmar här sen när jag är ledig. Tror han behöver lite mer stimulans än så. Ev blir jag hemma längre sen under sommaren ist men att barnen får gå på dagis heltid under våren innan.

2014-01-10 @ 14:22:44
Postat av: Nina H

Mätte Hugo här om dan. Han var 91 ståendes och 92 liggandes så 91-92 kanske man ska säga. Tycker han vuxit så mycket sista tiden och det har verkligen märkts av på byxorna. Såg att han i somras var ca 87 cm så han har ändå inte vuxit så jättemycket.

Svar: Jo men 4-5 cm är ju jätte mycket ju!!!
Nina

2014-01-19 @ 16:01:26
URL: http://ninasfina.blogg.se
Postat av: Nina H

Ok men brukar de inte växa ca en cm i månaden? Eller det kanske inte de gör nu när de är större?

Svar: Jag tror inte dom växer så mycket längre:) 1 cm i månaden skulle ju göra dem till värsta långskånkarna hehe
Nina

2014-01-20 @ 15:00:05
URL: http://ninasfina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0